fredag 6 februari 2009

Första steget

Den här bloggen kommer vara en del i mitt examensarbete om elever och bloggar på Lärarutbildningen i Kristianstad. (Detta var för övrigt sista gången jag skriver något namn på plats eller person som stämmer).

Bloggen kommer handla om processen som jag går igenom fram tills dess att examensarbetet, förhoppningsvis, går igenom. Den kommer uppfylla två funktioner, dels lära mig hur bloggande fungerar, dels eventuellt fungera som kontakt-medium med andra bloggar.

Idag var något av dag 1 där jag träffade min handledare för första gången. Mötet gick bra och "H" verkar mycket intresserad av mitt ämne. Dessutom så ger H mig förslaget att skapa den här bloggen, vilket jag redan innan var inne på lite. Efter totalt två timmar så har vi gått igenom grunderna för det fortsatta arbetet. Nu ska jag så snart som möjligt skicka in en plan för arbetet och sen ta ett tag med mina andra studier innan jag börjar på arbetet på riktigt.

Kanske kommer ingen märka av denna, kanske något händer, men oavsett så får vi får hoppas det går bra. Så önska mig lycka till Internet. Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar här!